Påsken

Har haft den bästa påsken på länge (okej, förra året var bra den med, men en påsk utan snö är ingen riktig påsk!). Har varit uppe i norr sedan 1:a april. Resan började med att jag åkte limousin till NUS busstation, förstå hur sjukt det måste ha sett ut!! Men det gick inga lokalbussar så tidigt på morgonen och jag hade för mkt packning för att bära... För övrigt kan jag berätta att det kostade lika mkt som en vanlig taxi eftersom det inte fanns någon sådan ledig heller. Stod och väntade jättelänge men ingen buss kom, till slut fick vi veta att busschaffisen inte hade kommit till jobbet den dagen.. Hm, så kan man ju också göra. Det slutade iaf med att vi fick ta nästa buss till Luelå och taxi därifrån till gve. Inte helt fel kan jag säga :) Resten av lovet har det varit skoteråkning med och utan turister, pulkåkning (vi åkta i kirunas stenigaste backe vilket var precis lika dumt som det låter. Men kul var det!), pimpelfiske, snöbollskrig, slalomåkning, korvgrillning i mängder och övernattning på ishotellet (helt otroligt mysigt, rekomenderas! Det var inte det minsta kallt, sängen var mjuk och det var heeelt tyst i rummet bortsett från lite snarkande, det som gjorde det ännu bättre var en fantastiskt hotellfrukost). Har även börjat bygga på en stringhylla som beräknas bli kvar innan återresan till Umeå på söndag. Bilder kommer sedan, tänkte bara uppdatera lite för omväxlings skull.

Kommentarer
Postat av: Linda

härligt! jag längtar efter bild å en fika! :)

2010-04-19 @ 10:54:27
URL: http://www.kurry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0