Små ord kan betyda så mkt

Sedan jag började jobba på mitt nya(eller kanske inte så nytt nu längre) så har jag insett hur mkt ord kan betyda och vad glad man kan göra en annan människa om man bara tar sig tid till att säga något snällt. Som den gången när jag var helt handfallen inför en ny arbetsuppgift men försökte göra mitt bästa trots några mindre problem och fick höra "Du gjorde ett bra jobb idag" en sån liten grej bara... Men det gjorde mig så himla glad, det värmde hela den veckan (och fortfarande när jag tänker tillbaka på det). Eller idag när en dam som jag möter i ett trapphus ler, säger hej och när jag hälsat tillbaka säger glad advent. Det blev jag också glad av :) Så det krävs ju verkligen inte särskilt mycket... Ut och säg något snällt till någon nu!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så sant så! Du har alldeles rätt, det krävs inte mycket för att glädja någon annan. Nu ska jag skriva lite blogg så du får nått att läsa :)

2007-12-03 @ 16:33:15
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0