Jag är en deppbloggare!

Jag är egentligen en rätt så glad och positiv människa (innerst inne :p) Men det verkar lite svårt att förmedla i bloggformat för de enda gångerna som jag drabbas av verklig blogglust är när jag är arg, deppad, irriterad eller nått annat likanande. Nu skulle jag ju t.ex. kunna blogga om att jag alldeles nyss har varit på ett superkul afropass, att min helg var jättebra med en lugn inflyttnings/födelsedagsfest hos annelie på lördagen och spex på söndagen, att jag är superglad över att få träffa lina innan hon sticker bort praktik igen eller att Pia snart kommer och bor hos mig :) Men det jag har mest lust att blogga om idag är min moster.

Jag tycker att jag har världens häftigaste moster och hon betyder massor för mig.  Hon har hunnit med så mkt coola grejer men det som jag beundrar henne mest för är hennes engagemang i palestinafrågan. Hon har så länge jag kan komma ihåg (men i verkligheten är det inte så länge tror jag, kanske 10 år eller nått?) varit inblandad i ett biståndsprojekt i palestina. Samtidigt som jag fattar att det är jätteviktigt att hon åker ner dit så känns det skitjobbigt varje gång. Läget känns ju rätt osäkert där, med hamas vis makten och allt. Nu ska hon vara borta en vecka och det innebär som vanligt en veckas  oroande, extrakollar på nyheterna för att höra om det har hänt nått där nere samtidigt som man försöker lugna sin ännu oroligare mormor och säger att det inte alls när något farligt och självklart så kommer inget att hända... Men grejen är ju att man vet inte. Det känns som att vad som helst kan hända, det är ju så himla instabilt där. Att allt är lungt en dag innebär inte att det är så nästa.  Jag kommer inte att kunna andas ut förrän nästa vecka när hon är hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hittar flera blogginlägg som andas positivism...det jag mest syftar till är ju ditt "allt för lars" inlägg. DET kallar jag livsglädje! =D

2008-04-16 @ 21:43:18
Postat av: Linda

å det va jag som skrev det där...

2008-04-16 @ 21:43:47
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0