Lycka

Jag har främst fått inspiration till det här inlägget av Blondinbella, Sigrid och Ebba von Sydow. Men hade nog inte kommit till skott om det inte hade varit för Lindas fina fredagsbloggande. Alla ovan (ovan, inte linda)nämnda damer brukar ju blogga om och uppmana till total konsumtionshets. De skriver ofta saker som "blev heelt lycklig när jag hittade den där efterlängtade pucciscarfen". Jag tycker det är så tragiskt! Bli lycklig över saker?! Okej, glad kan man ju bli men lycklig? Nej! Det är då inte lycka för mig. Äkta lycka känner jag när jag tänker på min sambo, mina vänner, min familj, min släkt, att sitta på en fjälltopp, äta våfflor på Dundret i midnattssol, åka skidor en vacker vinterdag, fiska, åka skoter, vara ute i skogen och lyssna på tystnaden, bra musik, vara i paradiset fällfors o.s.v. Nästan allt detta är saker som inte kan köpas för pengar. Jag tror att vi måste påminna oss om det här ibland så att vi inte bara fokuserar på prylar som vi har, inte har eller vill ha i framtiden. För let's face it. Så fort man har fått den där pucciscarfen/plattvn/jeansen så börjar man ju fundera på nästa pryl som man bara måste ha och som skulle göra en lycklig.


image10
De efterlängtade förlovningsringarna (ja, jag ÄR förlovad :p)


image11
Moster, sötaste mormor och jag med ett enormt plåster

image14
Många av umeåvännerna

image15
Stugan i fällis

image16
Jag och R på Dundret i midnattssol efter att ha ätit våfflor



Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vilket härlig inlägg! Det du skriver är verkligen sann lycka om något. Ser att jag lyckats nässla mej in i både bild å text, inte illa pinkat! Dundret ser otroligt vackert ut, Jonas har varit där men inte jag. Känns inte helt främmande att åka dit nångång...å kanske prova på våfflor :)

2008-04-27 @ 18:16:09
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0