Dagens middagstips: Morotssås och spagetti

Har lagat en av mina favoriträtter idag. Den är sjukt god, lättlagad, nyttig och billig. Ett ultimat recept, helt enkelt. Bli inte avskräckt av att det låter som en jättekonstig kombination.

Stek rivna morötter i lite olja (jag använde fem stycken idag) Det ska minst täcka botten av stekpannan. Stek tils de blir gulaktiga och mjuka. Pressa i massor med vitlök (jag använde fyra små klyftor idag, men smaka av). Tillsätt en burk krossade tomater och en burk lätt creme fraiche. Låt puttra tills det blir en ljusorange sås (kanske 10 minuter). Smaksätt med salt, peppar och kanske lite örtsalt. Servera med spagetti och parmesan.


Kommentarer
Postat av: Linda

låter ju underbart gott! måste testas snarast!!! tack för tipset

2008-11-11 @ 23:32:05
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det ska ju vara en skvätt socker i också. så att sockret och tomaterna gifter sig med varandra.

2008-11-14 @ 17:39:30
Postat av: Erika

Skrev jag inte det? Det ska det självklart vara!

2008-11-14 @ 23:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0