Sockerstrejken inleds imorgon

Har gjort något dumt och ogenomtänkt. Har inlett en sockerstrejk som ska vara från imorgon 21/4-30/11. Reglerna är ganska generösa egentligen, men för mig som är en sockerknarkare kommer det nog att bli svårt! Det är okej att fuska på storhelger, på födelsedagskalas, vid tenta, om man är ute på tur, hos mormor och den lite väl allmänt hållna regeln "när det sociala livet störs av att man säger nej". Det som avses är alltså socker i form av godis, fikabröd o.s.v. Om en youghurt slinker ner ibland gör det inget (men ska ändå undvikas anser jag), i min tolkning anser jag även att en chailatte är okej eftersom den har varit inplanerad sedan länge. Provade att handla  med det här tänket igår för att se hvar verkligen sur det kändes och det var verkligen skönt! Jag behövde inte titta längtansfullt på godishyllan för det var liksom ingen idé, på nått sätt kändes det ändå som en befrielse. Skriver det här för att kunna bli hånad och  få skämmas om jag försöker fuska. Ju fler som vet desto lättare blir det att hålla den tänker jag... Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Linda

erika, det börjar bli lite tradigt med din sockerstrejk nu...

2010-10-25 @ 20:22:55
URL: http://www.kurry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0