Grey's anatomyveckan

Har varit ut på avdelning för första gången den här veckan. Det var verkligen kul, men tyvärr var den över alldeles för fort. Det lustiga är att det är lite som på tv, det finns läkare som skulle få Mcdreamy att känna sig i behov av en totalrenovering, som student måste man vara snabb som en vessla och ha vassa armbågar för att ta sig in på de undersökningar man vill, man blir förhörd inför patienter och jag misstänker att det pågår en och annan flört bland personalen.... Hade förväntat mig en del otrevligt bemötande och en del trötta suckar över att ännu en student kommer och stör, men såg faktiskt inget sånt. Målet med veckan var att vi skulle bli lite peppade och få en liten inblick i vad vi ska jobba med i framtiden och det funkade! Nästa vecka blir det ett liknande koncept, men på betydligt nordligare breddgrader.

Veckans höjdpunkt: Angiolabb (de gör röntgenundersökningar av hjärtats kranskärl och går in och vidgar dem med en ballong om det behövs och är möjligt), så sjukt coolt. Hade velat hänga där hela veckan, tyvärr fick man bara vara med på en enda undersökning.

Kommentarer
Postat av: Linda

ååå...jag måste börja älta grey's igen känner jag. underbara värld!

2010-02-19 @ 22:28:25
URL: http://kurry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0